Ongebruikte Adidas “Break Free” video over vrijheid en ouderdom ontroert

Ongebruikte Adidas “Break Free” video over vrijheid en ouderdom ontroert

STYLE | door Yoeri Jonker

Het is zelden dat een campagne video je nog raakt – niet zoals de oude reclames van Nike of Levi’s, die mensen wisten aan te zetten tot actie en een emotie wisten op te roepen. Nog steeds werken deze merken met grote reclame bureaus, de bekendste daarvan waarschijnlijk Wieden+Kennedy. Keer op keer proberen ze het succes van toen te vertalen naar een hedendaags succes. Vaak zonder het gewenste effect. Vandaar dat het ook verfrissend en verrassend is dat als het wel gebeurt, het uit de hoek van een filmstudent als Eugen Merher komt, die voor Adidas een emotioneel beladen short video creëerde.

Met een klein budget en een cast voornamelijk bestaande uit bejaarden schoot hij met zijn medestudenten het schitterende verhaal over een oud hardloper die de sleur van het bejaardenhuis wilt ontsnappen. Wat misschien nog wel het jammere is: Adidas heeft het materiaal nooit gebruikt, terwijl het naar onze mening beter werk is dan de campagnes die ze uitbrengen met hun professionele reclame bureaus. Zo zie je toch maar weer dat creativiteit en talent meer gedaan kan krijgen dan geld! Bekijk hieronder de film en pleeg vooral zijn website voor meer van zijn werk.

 




Comments:



Yoeri Jonker

Senior editor, travel fotograaf en professioneel koffiezetter.


Deze rugzak voldoet aan al je eisen

Deze rugzak voldoet aan al je eisen

Adidas x Pharrell Williams

Adidas x Pharrell Williams

Volg ons op Facebook!