Influencer marketing agency IMA lanceert eigen wodkamerk

Influencer marketing agency IMA lanceert eigen wodkamerk

FOOD & DRINKS | door Lars Tibben

Influencer marketing agency IMA lanceert vandaag MOÅ: een op millennials gericht wodkamerk. Hierbij werkt het bureau samen met eeuwenoude distilleerderij Onder de Boompjes en watermerk Marie-Stella-Maris. IMA weet millennials al jaren succesvol te bereiken via influencer marketing. Het bureau zet haar diepgaande kennis van deze doelgroep nu in om een ‘millennial-merk’ te ontwikkelen – een passieproject waarmee IMA haar mission statement ‘we make it happen’ fysiek tot uiting laat komen.

Al meer dan 10 jaar helpt IMA bedrijven dichterbij hun consument te komen door middel van influencer marketing. Als Europese marktleider creëerde het bureau digitale campagnes voor merken als Samsung, Tommy Hilfiger en Nivea. Het lanceren van een eigen product is een lang gekoesterde droom en de ultieme best practice voor IMA. “Zo laten wij zien dat we meer zijn dan alleen een agency, en alles in huis hebben om een millennial-merk te lanceren,” aldus IMA’s founding partners Emilie Tabor en Maddie Raedts.

MOÅ #1

Bewust genieten en authenticiteit

De keuze voor een wodkamerk was een bewuste. Raedts: “We zagen een kans binnen de wodka-industrie, aangezien er momenteel geen premium wodka op de markt is die aansluit op de behoeften van millennials: bewust genieten en authenticiteit. Wodka wordt door deze doelgroep verkozen boven dranken bomvol kunstmatige smaakstoffen of cocktails met een hoop suiker. Millennials zijn op zoek naar een drankje dat past bij hun bewuste manier van leven, zonder dat ze daarbij moeten inleveren op smaak of kwaliteit.

Samensmelting van jong en oud

Om aan die behoefte te voldoen werd een samenwerking aangegaan met de op één na oudste distilleerderij van Nederland, Onder de Boompjes. Met een rijke historie in het creëren van unieke kwaliteitsdranken heeft Onder de Boompjes de kennis en expertise om MOÅ te realiseren: een lichte, smaakvolle wodka, natuurlijk geïnfuseerd met kaffir, gember en bergamot. Onder de Boompjes-eigenaar Jean-Paul Batenburg voegt toe: “Wij hebben de kennis van het product en IMA is de voorloper op het gebied van new age marketing en branding. Die dynamische samensmelting van oud en jong zorgt ervoor dat deze kwaliteitsdrank naadloos aansluit op de behoeften van millennials.“

MOÅ Marie

Om MOÅ volledig tot zijn recht te laten komen in een cocktail werkt IMA samen met watermerk Marie-Stella-Maris. Samen willen ze de combinatie wodka en water naar een hoger niveau tillen. Vanuit dit uitgangspunt ontstond MOÅ Marie; een verfrissende combinatie van de wodka met Marie-Stella-Maris-bruiswater en een garnering van gember, munt en komkommer. Josha Jansen, Marketing & Communications Manager Marie-Stella-Maris, zegt hierover: “Het DNA en de merkwaardes van Marie-Stella-Maris komen erg overeen met die van IMA en MOÅ. We richten ons op de bewuste levensgenieter, zijn maatschappelijk betrokken en hechten waarde aan vormgeving en stijl & design. Daarom is deze samenwerking voor ons een match made in heaven.”



Comments:



Lars Tibben

Oprichter van The Urbanites en The Denim Daily. Naast deze twee online magazines runt Lars ook een content bureau, SEC Agency. Gespecialiseerd in het creëren van video content voor bedrijven. Volg hem op Instagram @larstibben

Volg ons op Facebook!