Misguiding Guide of Amsterdam

Misguiding Guide of Amsterdam

HOTSPOTS | door Lars Tibben

Scotch & Soda wil ruimte creëren voor “toevallige ontdekkingen”: De bijzondere ontmoetingen die alleen gebeuren als je jezelf laat verdwalen. De introductie van de Misguide legt dit uit:

De vergeten kunst van een persoonlijke ontdekking…een manier om de “smartphone” slimmer af te met hun afgezaagde reviews en om het “ungoogleable” te herontdekken…met behulp van de misguiders: Amsterdammers die ons hebben geholpen om wonderbaarlijk en opnieuw ultiem verloren te raken in de stad Amsterdam.

Met een handjevol bekende creatievelingen, geregristeerd als Scotch & Soda’s vertrouwde misguiders, haalt de Misguiding Guide van Amsterdam een kant van de stad naar boven die niet met een klik op de muis te vinden is. Het helpt ons om de “ungoogleable” te onderzoeken. De misguiders staan allemaal bekend als bekende influencers op het gebied van muziek, stijl, ondernemen en kunst. Scotch & Soda heeft uitgezocht hoe je jezelf kan verliezen in de stad met: Casper Reinders (ondernemer), Joep Beving (Componist en pianist), Mo Anwar (redacteur van Vogue Arabië en Vogue Man NL), Niek Pulles (ontwerper) , Marc de groot  (Fotograaf) , Irena Ruben (Make-up artiest), Hester Wernert-Rijn (oprichtster Mogeen), Cata Pirata (Band van Skip & Die), Susan Meinen (Hoofd print, Scotch & Soda ) en Carly Renwarin (Hoofd marketing & PR Paradiso).

Scotch & Soda’s vriendengroep van misguiders maakt een wandeling door Amsterdam met journalist Fiona Hering en visueel kunstenaar Jan Rothuizen (The Soft atlas of Amsterdam). Onderweg verzamelen Jan en Fiona “un-tips” van de misguiders. Deze “un-tips” worden omgevormd tot interviews en plattegronden met een bijzondere “touch”. Jan tekent een nieuw Amsterdam; waarin hij zijn persoonlijke, ungoogleable visie verwerkt. Fotograaf Mounir Raji zette de misguiders op de foto in hun verschillende buurten voor de eerste editie van de “Misguide”.

Om de Amsterdamse “Misguide” te presenteren werkte Scotch & Soda samen met kunstenaar Mandy Smith van Papersmits Studio om de eerste edities om te vormen tot beeldschone origami-kledingstukken. De origami kledingstukken worden getoond in onder andere de flagship winkel van Scotch & Soda.

De eerste editie is beschikbaar als een mooie “ newspaper-zine” in alle Scotch & Soda winkels wereldwijd, sinds half oktober. Amsterdammers kunnen de “Misguide” ook verkrijgen in cafés, restaurants en hotels. De “Misguide” zal ook verschijnen als onderdeel van de mobiele app van Scotch & Soda. De app maakt het mogelijk om alle Scotch & Soda looks die worden gedragen door de Amsterdamse Misguiders te kopen, en om de misguider te volgen via buurt plattegronden of via de Misguide. Er kan ook gefocust worden op de favoriete “un-tips”.

schermafbeelding-2016-10-28-om-12-13-45

schermafbeelding-2016-10-28-om-12-14-01




Comments:



Lars Tibben

Oprichter van The Urbanites en The Denim Daily. Naast deze twee online magazines runt Lars ook een content bureau, SEC Agency. Gespecialiseerd in het creëren van video content voor bedrijven. Volg hem op Instagram @larstibben


Uniqlo komt naar Amsterdam

Uniqlo komt naar Amsterdam

Libertine Petit Café op de Noordermarkt

Libertine Petit Café op de Noordermarkt

Volg ons op Facebook!