Uniqlo komt naar Amsterdam

Uniqlo komt naar Amsterdam

STYLE | door Lars Tibben

Het was even wachten, maar volgende week vrijdag opent de Japanse retailer Uniqlo haar eerste deuren in Amsterdam. Vanaf vandaag viert Uniqlo de opening met een speciale campagne ‘To A New Everyday’. Met trots kan ik zeggen dat ik samen met mijn vrouw en 2 kinderen onderdeel ben van deze campagne. Lees hieronder een kort interview met mij over waarom Uniqlo perfect bij mij past.

Kom je volgende week ook naar de opening? Voor meer details kijk op www.uniqlo.com/amsterdam

Japan
‘Ik was anderhalf jaar geleden voor het eerst in Japan. Die trip was echt een eyeopener. Het is zo’n geweldig en inspirerend land, omdat het een compleet andere cultuur heeft. Wij kunnen nog veel van de Japanners leren. Bijvoorbeeld op het gebied van beleefdheid en respect voor elkaar; in Tokyo dringt niemand voor bij het instappen van de metro, iedereen blijft netjes wachten. En op het gebied van stijl natuurlijk. Japanners hebben een heel eigen gevoel voor mode. Ik vond zelfs de zwervers in Tokyo beter gekleed dan een groot deel van de Nederlanders.’

Uniqlo
‘Uniqlo is voor mij een uitgelezen voorbeeld van geslaagd Japans design. Alle producten van Uniqlo zitten ontzettend goed in elkaar, omdat over ieder detail is nagedacht. Hun grote kracht is dat ze geen schreeuwerig design maken, maar basics die nét even anders zijn. Een broek die net iets korter valt, of een T-shirt met een net iets langere mouw. De klasse van Uniqlo zit wat mij betreft in details en afwerking. En in het materiaal: de kleding gaat ontzettend lang mee, en alles kan gewoon in de wasmachine. Dat is, zeker met twee kleine kinderen in de buurt, ontzettend handig. Ik ben namelijk niet zo iemand die wekelijks naar de stomerij rent of uren nadenkt over een outfit. Meestal heb ik min of meer hetzelfde aan: een goede jeans en een T-shirt of een trui. Uniqlo is een kei in dat soort simpele kledingstukken.’

Campagne
‘Ik vind het een eer om deel uit te maken van de nieuwe Uniqlo campagne. Het is extra bijzonder omdat ik samen met mijn vrouw Achanty en mijn twee kinderen op de foto sta. Ook zij vonden het heel erg leuk om mee te doen; de kinderen – ze zijn 4 en 5 jaar oud – vonden het niet eens erg dat ze op een snikhete dag in winterkleding moesten poseren voor de fotograaf en de regisseur. Mijn dochter vond het allemaal zo leuk dat ze meteen vroeg of er op vakantie voortaan ook iemand meekan om haar te helpen met aankleden en het kammen van haar haren. We zijn vastgelegd zoals we zijn: ontspannen en gewoon lekker samen. We zijn een hecht gezin, we proberen zoveel mogelijk samen te doen. En we zijn alle vier heel erg trots op het resultaat. Als de abri’s straks in de stad hangen, gaan we zeker een rondje door Amsterdam fietsen om onszelf terug te zien.’

Zie hieronder de video met de overige gezichten van de campagne:

 

 

 

 

 

 

 




Comments:



Lars Tibben

Oprichter van The Urbanites en The Denim Daily. Naast deze twee online magazines runt Lars ook een content bureau, SEC Agency. Gespecialiseerd in het creëren van video content voor bedrijven. Volg hem op Instagram @larstibben


Libertine Petit Café op de Noordermarkt

Libertine Petit Café op de Noordermarkt

De line up voor de achtste editie van Amsterdam Open Air

De line up voor de achtste editie van Amsterdam Open Air

Volg ons op Facebook!