Virgril Abloh en evian® lanceren “One Drop can make a Rainbow”-collectie

Virgril Abloh en evian® lanceren “One Drop can make a Rainbow”-collectie

LIFESTYLE | door Redactie

Afgelopen maandag heeft evian® en visionair ontwerper Virgil Abloh de eerste producten van hun limited-edition ”One Drop can make a Rainbow”-collectie. Deze stijlvolle collectorsitems zijn voortgekomen uit de gedeelde visie van Virgil en evian®  en bieden nieuwe duurzame keuzes voor hydratatie.

De topontwerper heeft een indrukwekkende staat van dienst, die zich uitstrekt van kunst en muziek tot bekroonde modeontwerpen, en laat met verve zien dat inspiratie geen grenzen kent. Virgil Abloh is niet alleen de personificatie van de trends van de volgende generatie, maar ook van ondernemerschap en van de creatieve mindset van ”Live young”.

Voor zijn ontwerpen voor evian® liet Virgil zich inspireren door de regenboog, een van de mooiste, maar eenvoudigste natuurverschijnselen. Over zijn concept zegt Virgil het volgende: ”Het idee dat één druppel water kan uitgroeien tot een regenboog was de inspiratiebron en de metafoor voor mijn eerste project als Creative Advisor for Sustainable Innovation Design voor evian®. Wanneer het licht door die druppel breekt, wordt het hele scala aan kleuren getoond. We zien niet alleen water, maar oneindige mogelijkheden en inspiratie voor iedereen. Elke persoon.”

De collectie bestaat uit een schitterende, hervulbare glazen Soma-waterfles, die is ontworpen als hydratatie-accessoire voor een trendy, bewuste generatie die altijd onderweg is en natuurlijk mineraalwater wil drinken. De breukvaste glazen fles heeft een handige siliconen sleeve voor meer grip, een lekvrije dop van natuurlijk bamboe en is gedecoreerd met Virgils mantra ”Rainbow Inside”. De fles is verkrijgbaar in verschillende opvallende kleuren. Soma by Virgil Abloh is vanaf vandaag in een gelimiteerde oplage verkrijgbar via matchesfashion.com.

Voortbouwend op de langdurige samenwerking van evian®met de modewereld heeft de visionaire creatieveling ook zijn ontwerpvisie losgelaten op een limited-edition glazen fles; het iconische collectorsitem van dit jaar. De 75cl fles, gedecoreerd met perfect gevormde waterdruppels in prachtige kleuren, is een verdere uitwerking van het ”One Drop can make a Rainbow”-thema. Het exclusieve ontwerp is in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar bij een beperkt aantal leveranciers die staan vermeld op de internationale website van evian®.

Patricia Oliva, VP Global Marketing van evian®: ”We zijn zeer enthousiast over de eerste samenwerking met Virgil Abloh, die helemaal staat voor onze visie voor duurzaam ontwerp voor de volgende generatie en mogelijkheden voor het publiek. Het ‘One Drop can make a Rainbow’-concept vertegenwoordigt precies waar evian® en de ”Live young” mindset voor staan. We willen graag zo snel mogelijk aan de slag met het verder verkennen en in de loop van het jaar samenwerken aan innovatieve ideeën voor het hele assortiment van evian® en we zijn vastberaden om onze circulaire belofte verder vorm te geven.

In januari 2018 maakte evian® zijn voornemen bekend om in 2025 al zijn plastic flessen volledig van recycled plastic te maken. Met deze omslag wil het natuurlijk mineraalwatermerk een ‘circulaire aanpak’ implementeren voor zijn gebruik van plastic, waarbij het plastic binnen de economie wordt gehouden en buiten de natuur. evian® maakt zijn voornemen om in 2025 een 100% circulair merk te worden waar via baanbrekende partnerschappen en samenwerkingen, met nieuwe ontwerpen voor verpakkingen, het stimuleren van initiatieven op het gebied van recycling en het terugwinnen van plastic afval uit de natuur.

Vorige maand bereikte evian® een belangrijke mijlpaal bij het realiseren van deze ambitie, met een 50% rPET-fles van 1,5 liter die nu wereldwijd in omloop is en een gemiddelde van 30% rPET wereldwijd voor het assortiment eind 2018. Dit is een positieve stap naar de 100%.

Vanaf week 13 (25 maart) is de limited-edition ”One Drop can make a Rainbow”-collectie exclusief verkrijgbaar bij de Bijenkorf. CAP: €4,95.

Screen Shot 2019-02-27 at 13.06.48



Comments:


Volg ons op Facebook!